درب اتوماتیک شیشه ای گردان

  درب اتوماتیک شیشه ای گردان (REVOLVING)

 
درب اتوماتیک شیشه ای گردان که با نام چرخان یا ریولوینگ شناخته می شود یکی از لوکس ترین و زیباترین درب اتوماتیک شیشه ای محسوب می شود. چرا که جلوه ای خاص به معماری محیط می دهد.
درب اتوماتیک شیشه ای چرخان در واقع الگویی از درب گردان سابق است با این تفاوت که نیروی محرکه آن از حالت دستی، به موتور انتقال یافته است.
ورود وخروج از درب شیشه ای گردان همزمان صورت می گیرد و در عین حال از برخورد افراد به یکدیگر جلوگیری می کند. این نوع درب دائم باز و دائم بسته می باشد و برای مکان های با اختلاف دمای بسیار زیاد گزینه مناسبی می باشد.
استفاده از درب شیشه ای چرخان برای فروشگاه ها و مراکز خرید بسیار مناسب می باشد زیرا مشتریان به هنگام خروج با در دست داشتن کیسه های خرید دیگر نیازی به حرکت دادن درب ندارند.از طرفی جنبه ی پرستیژی بودن این درب برای ساختمان های اداری مهم و یا دفاتر مرکزی شرکت ها، ظاهری تاثیر گذار بر جای می گذارد.
 
  
 

عملکرد در اتوماتیک شیشه ای گردان

برای حرکت درب اتوماتیک شیشه ای چرخان از حسگر تشخیص وزن و سنسور مادون قرمز استفاده می شود.در صورت استفاده از سنسور تشخیص وزن، این سنسور در کف تعبیه می شود و با تشخیص وزن افراد و دستور آن به مرکز کنترل سیستم، درب شروع به چرخش می کند.
در حسگر مادون قرمز نیز با تشخیص حرکت افراد درب به چرخش در می آید که این حسگر ها را می توان در بالای ورودی(بر روی اپراتور) یا بر روی لت ها نصب نمود.البته استفاده از این نوع سنسور برای بیرون ساختمان ، در هنگام رفت و آمد افرادی که حتی قصد ورود به ساختمان را ندارند باعث به حرکت در آوردن درب می شود که این مساله مهمی برای اتلاف انرژی می باشد. 
 
 

انواع درب اتوماتیک شیشه ای گردان

  • درب اتوماتیک شیشه ای 2 باله
  • درب اتوماتیک شیشه ای 3 باله
  • درب اتوماتیک شیشه ای 4 باله
  • درب اتوماتیک شیشه ای 3 یا 4 باله با ویترین خارجی
  • درب اتوماتیک شیشه ای بریک اوت (خروج اضطراری)
 
 

درب اتوماتیک شیشه ای گردان دوقلو

این درب شامل دو قسمت اصلی می باشد که هر کدام دو لت دارند، و این دولت با یکدیگر زاویه 90 درجه می سازند .
عملکرد این نوع درب به این صورت است که در هنگام باز شدن کامل یک درب، درب دیگر کاملا بسته است، به این معنی که با عبور افراد از درب اول، درب دوم کاملا باز و درب اول کاملا بسته می شود.ورودی این درب ها هیچ گاه باز نمی شود، چرا که با حرکت یکی از لت ها ( و به همراه آن حرکت دیگر لت ها) قسمتی از ورودی باز شده و افراد از فضای ایجاد شده وارد محوطه ورودی می شوند و قبل از باز شدن کامل ورودی لت بعدی فضا را پوشش می دهد که مانع از اتلاف انرژی می شود.
به همین دلیل است که از این درب با نام "دوستدار محیط زیست" یاد می شود.
 

درب گردان دستی

نوعی دیگر از درب های اتوماتیک گردان می باشد که همیشه ثابت است و با برخورد ملایم افراد به آن- شروع به حرکت می کند.

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای گردان

با توجه به اینکه این نوع درب در مکان های مختلف قابل نصب است در نتیجه نحوه بازشو آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود و سرعت اپراتور با سرعت افراد قابل تنظیم است .
به طور مثال در مراکزی مانند نگهداری سالمندان و یا مراکز درمانی ممکن است که فرد نتواند سرعت خود را با سرعت درب تنظیم کند که این امر می تواند خطر آفرین باشد.به همین خاطر میتوان تنظیمات سرعت را در بخش اپراتور برای مکان های مختلف اعمال نمود.
 

جنس فریم و شیشه

در طراحی و ساخت فریم این نوع درب ها، مانند دیگر درب های اتوماتیک شیشه ای، از آلومینیوم آنادایز استفاده می شود.این نوع آلومینیوم دارای لایه ای محافظ می باشد که علاوه بر استحکام زیاد، در برابر ضربه و خراشیدگی نیز مقاومت زیادی نشان می دهد که برای درب های شیشه ای بسیار مناسب می باشد.
نوع شیشه ی به کار رفته در ساخت درب شیشه ای اتوماتیک گردان ازانواع حرارت دیده با مقاومت بالا می باشد.
 

ویژگی ها

  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • جلوگیری از ارتباط فضای داخل و بیرون
  • جلوگیری از ورود گرد وغبار
  • سهولت در تردد
  • جلوگیری ازایجاد آلودگی صوتی
  • مجهز به جارو های بغل و کف جهت پاکیزگی وحفظ انرژی
  • شامل سیستم حرکتی به صورت دستی و اتوماتیک
  • دارای قابلیت استاصل به سیستم مدیریت ساختمان  ) BMSاختیاری)
  • مجهز به قفل الکترونیکی با قابلیت قفل نمودن دربهای متحرک از طریق هنگرها
 
اطلاعات فنی درب اتوماتیک شیشه ای گردان
تعداد بال
سه باله و چهار باله
جنس فریم
آلومینیوم
فرکانس
 50-60هرتز
تعداد موتور
1
کشور تولید کننده
المان
مدت گارانتی موتور
5 سال
گواهینامه:
ISO, DIN, ED,TUV NORD
منبع تغذیه:
جریان متناوب
دمای کارکرد:
-20 تا +50
درجه استاندارد حفاظتی:
IP20
گروه رنگ:
سفید، طلایی، نقره ای، سیاه، خاکستری