درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ

 

 درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ

 
با توجه به تنوع درب های اتوماتیک حتما همه شما کم و بیش با حداقل یک نوع آن آشنایی دارید.یکی از مدل های معروف و رایج که مورد پسند عموم نیز می باشد درب اتوماتیک تاشو شیشه ای می باشد که به درب شیشه ای اتوبوسی نیز معروف می باشند واین نام گذاری بر اساس عملکرد درب های قدیمی اتوبوس ها می باشد که به صورت درب آکاردئونی باز و بسته می شوند.
درب اتوماتیک شیشه ای آکاردئونی برای دهانه های کوچک و کم عرض که تمام عرض نیاز به باز شو دارد مورد استفاده قرار میگیرد. از ویژگی منحصر به فرد این درب اینست که ، می توان از حداقل فضای ممکن برای ورودی، حداکثر استفاده را داشت؛ زیرا با جمع شدن لت ها به روی دیوار مجاور، تا 90% ورودی برای عبور و مرور باز خواهد شد.


هماهنگی درب اتوماتیک شیشه ای تاشو با سیستم های حفاظتی و نظارت

کلیه درب های اتوماتیک بدون استثناء قابلیت تطبیق با سیستم های حفاظتی و نظارتی مانند سیستم های کنترل تردد، سیستم های اعلام حریق و... را دارند. و می توان برای کنترل عبور و مرور و اتوماسیون ادارات از آن ها استفاده نمود که بازشوها تنها با تشخیص کارت و یا اثر انگشت انجام گیرد. همچنین قابلیت تنظیم ورود و خروج از طرق مختلف امکان پذیر می باشد، برای مثال جهت ورود به اداره ای از دستگاه کارت خوان و برای خروج از آن از حسگر چشمی استفاده شود.
نکته قابل توجه دیگر اینکه این درب ها را می توان به راحتی با سیستم های اعلام حریق هماهنگ نمود. به این ترتیب سیستم اعلام حریق با تشخیص حرارت، دود و یا گاز، به صورت اتوماتیک اقدام به باز نمودن درب خروج اضطراری می کند
و بدون کوچکترین مشکلی مسیر برای خروج افراد آماده می گردد.


می توان درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ را درب بسیار مطمئنی در زمینه فراهم کردن ایمنی محیط قلمداد کرد.
 
 

شرایط استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

بعضی از ساختمان ها مجهز به راه پله خروج اضطراری می باشند تا درصورت بروز حوادث ناگهانی مانند آتش سوزی و یا... بتوان به راحتی افراد را از محیط خطر دور نمود. جهت دسترسی به این راه پله یا مسیر های خروجی، باید از درب هایی استفاده نمود که امکان خروج ساکنین در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد که در ساختمان های مدرن، درب های اتوماتیک شیشه ای برای این ورودی ها در نظر گرفته می شود.
ازآنجاییکه درمواقع اضطراری سرعت خروج افراد اهمیت پیدا میکند استفاده ازدرب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ یا درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی ، به دلیل وجود لت های ثابت، مناسب نمی باشد زیرا بخشی از ورودی اشغال می گردد در نتیجه می تواند باعث بروز مشکل شود.
سرعت عملکرد درب اتوماتیک تاشو شیشه ای نیز نسبت به دیگر درب های اتوماتیک بسیار بالاست و بدون هیچ گونه محدودیتی می توان از آن عبور و مرور کرد، همین دلیل باعث شده از این درب در محیط های شلوغ بیشتر استفاده شود. البته مکانیزم محرکه ای که در این درب ها وجود دارد باعث بخشیدن عملکرد روان و بی صدایی به درب اتوماتیک تاشو شده است.



 
برای درب های خروج اضطراری می بایستی از درب اتوماتیک تاشو و یادرب اتوماتیک شیشه ای لولایی بنابراین استفاده نمود؛ زیرا این درب ها حداکثر میزان بازشو را دارند و می توانند بسیار موثرترعمل نمایند.
 

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای فولدینگ دارای یک یونیت می باشد که در بالای درب نصب می شود که موتور وکنترل باکس و دیگر ملزومات می باشد ویک کلید دیجیتال برای برقراری حالت های مختلف به اپراتور متصل می گردد. در قسمت بالا و پایین درب، دو ریل تعبیه شده که درب توسط قرقره به ریل متصل میگردد و در هنگام باز و بسته شدن درب، این قرقره ها در ریل حرکت کرده وبه نرمی باعث جمع یا باز شدن آن می شود.  
 
مکان های مورد استفاده:
  • کارخانه ها
  • مراکز درمانی وکارخانجات تولید دارو وتجهیزات پزشکی
  • خانه سالمندان
  • رستوران ها
  • اداره های خصوصی و دولتی
  • فرودگاه ها و مراکز دولتی
 

مزایای استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

  1. سرعت بالا نسبت به نمونه های مشابه
  2. هماهنگی ظاهری با محیط اطراف
  3. کاهش مصرف انرژی
  4. تنوع رنگ بندی فریم ها و کاورها